Week 9. Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Charlotte Kuijpers - WaarBenJij.nu Week 9. Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Charlotte Kuijpers - WaarBenJij.nu

Week 9. Pokhara

Door: Charlotte Kuijpers

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 December 2014 | Nepal, Pokhara

Namasté lieve allemaal !

Ik heb even niets van me laten horen! Ik heb zeker wel aan jullie gedacht. Maar het voelde op een gegeven moment niet meer goed voor mij om elke week een verslag te schrijven over mijn reis. “ik moet natuurlijk wel wat te vertellen hebben als ik in januari thuis kom”.

Inmiddels heb ik weer veel mee gemaakt: Raften (twee dagen), trekking Poon Hill (4 dagen) en het bereiken van de top 3120 meter!!! Samen met een Nederlander Nico heb ik in Pokhara het Tibetaans vluchtelingenkamp bezocht, ‘gemountainbiked’ langs het meer en een 1 daagse trekking gedaan naar Astam.
Een week geleden zijn mijn lieve vriendinnetjes Tessa en Paulien aangekomen in Nepal. Om 5 uur `s ochtends heb ik ze van het vliegveld opgehaald. Bij mij kwam er toen wel even wat ontlading…. In het begin was het wel even gek en wennen dat ze in Nepal zijn. Het lijkt bijna alsof ik helemaal niet alleen ben geweest. Het is gezellig samen. Maar ik merk ook dat ik soms even een moment voor mij alleen nodig heb bijvoorbeeld om even wat te schrijven. Die tijd neem ik ook en dat is fijn.

Vandaag 2 december zijn we terug gekomen van een trekking, Astam, van 3 dagen. Het was een mooie trekking door bos en allerlei kleine dorpjes. Een klein deel van deze trek heb ik eerder al gedaan met Nico. We zijn gestart bij Sarangkot 1550 meter en vervolgens gelopen naar het Australian Camp. Daar hebben we de eerste nacht geslapen. het kamp ligt op 2040 meter. `s Ochtends daar een super mooie zonsopgang gezien. Het weer was direct helemaal helder! GAUW! Het is en blijft iedere keer bijzonder, magisch en bijna niet te geloven…die bergen!! Dag 2 zijn we gelopen naar Astam, waar we overnacht hebben in een 'eco village'. Vanmorgen (dag 3) hebben we het laatste stukje afgelegd, terug naar Pokhara.

Morgen staat paragliden op de planning. Om 10.30 (nepalese tijd) worden we opgehaald in het hotel en gaan we met een taxi naar Sarangkot (1550m). Rond 11 uur gaan we de lucht in!! Heel veel zin in. Al vind ik het natuurlijk ook wel spannend. Paulien en Tessa gaan het ook doen en voor ons allemaal is het de eerste keer!! Whaaaaaa 

Op 5 december reizen we door naar Chitwan (National Park). Daar gaan we `s avonds Sinterklaas vieren. De dames hebben pepernoten meegenomen uit Nederland en voor elkaar hebben we kleine cadeautjes gekocht! Zo is Nederland en het ‘Sinterklaas-gevoel’ toch een beetje bij me. Zeker nu de feestdagen eraan komen mis ik thuis soms wat meer. Verder mis ik ook KAAS (bij voorkeur oude kaas op een snee brood met roomboter en een beetje stroop) en HAGELSLAG (wederom bij voorkeur op een snee wit brood met roomboter!) hahahahaha.
Op 8 december reizen we terug naar Kathmandu. Dan hebben we nog een paar dagen samen en op 11 december gaan de dames alweer terug naar Nederland!! Tijd vliegt!! Echt niet te geloven!
Nu duurt het nog 15 dagen en dan zien Jozef en ik elkaar op het vliegveld in Ho Chi Minh!! Daar kijk ik ook erg naar uit. Maar tot die tijd ga ik nog wat avonturen beleven!!

Heel veel lieve en warme groetjes uit Nepal!

  • 02 December 2014 - 15:32

    Gemma:

    dank je wel voor je update, wat een spannende dingen onderneem jij allemaal.
    Gezellige dagen met je vriendinnen.
    Hartelijke groet, ook van oma, Gemma en Harrie

  • 02 December 2014 - 15:54

    Wildrie Amian:

    Fijn dat je zo geniet! Ik geniet van je verhalen!!!!
    Je ziet veel, beleeft veel en het is een hele belevenis om zo ver én lang weg te zijn!!
    Vraag aan je vriendje of hij wat kaas en hagelslag meeneemt (idee??) maar dat heb je vast zelf ook al bedacht......
    Liefs en maak nog veel mooie en interessante dingen mee!!

  • 02 December 2014 - 20:27

    Lieke:

    Leuk om iets te horen! Veel plezier morgen in de lucht, heerlijk lijkt me dat. Ik verwacht wel croissants in Vietnam...dus dat is misschien een kleine troost :) Tot snel lieve lot

  • 02 December 2014 - 22:12

    Petra:

    Fijn om te lezen, je straalt op de foto's! Je lijkt volop te ervaren, wat mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5260

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 20 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: