Week 5. Bardia: relax-mode - Reisverslag uit Thakurdwara, Nepal van Charlotte Kuijpers - WaarBenJij.nu Week 5. Bardia: relax-mode - Reisverslag uit Thakurdwara, Nepal van Charlotte Kuijpers - WaarBenJij.nu

Week 5. Bardia: relax-mode

Door: Charlotte Kuijpers

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 November 2014 | Nepal, Thakurdwara

Met enige vertraging een verslage over week 5.

Ik heb over week 5 eigenlijk niet heel veel te vertellen. Ik was die week nog in Bardia bij Mr. B’s place. Ik heb daar eigenlijk al mijn dagen op dezelfde manier doorgebracht: lezen, schrijven, puzzelen, eten, drinken, relaxen, beetje wandelen door de dorpjes of boodschapjes doen. Ik merkte hoe groot mijn behoefte was om te ontspannen. Wanneer een andere gast naar het National park ging, had ik eigenlijk geen zin om mee te gaan. Ik had eigenlijk alles al gezien: olifanten, neushoorn, tijger! Ik heb toegegeven aan mijn behoefte en dat was heerlijk. Ik realiseerde me ook dat ik dit in Nederland (te) weinig doe, maar vooral bezig ben met werk en andere dingen die van mij (of mijn omgeving) ‘moeten’. Het altijd maar ‘moeten’. Bahbah. Daar in Bardia moest ik niets. Alleen maar doen waar ik behoefte aan had. Dat was fijn. Het realiseren dat ik altijd bezig ben (vaak met werk) en het voelen hoe groot eigenlijk mijn behoefte is om te ontspannen maakte me ook wat verdrietig. Ik ben de enige die mezelf dit aan doet (niet goed zorgen voor mezelf). Ik ben ook de enige die hier verandering in kan brengen. Ik wil dit dat ook gaan doen als ik in Nederland ben. Dit zorgt ook wel een beetje voor ‘angst’…. “gaat me dat wel lukken?”.
Ik ben bezig met mindfulness dingen door het boek te lezen ‘de kracht van het nu’. Dat is erg fijn en helpt me.

Op vrijdag 31 oktober ben ik vanuit Bardia weer terug gegaan naar Kathmandu. Het was wederom weer een hobbelige reis. Deze keer helaas met een minder comfortabele bus. Mijn knieën raakten geregeld de rugleuning van de stoel voor me. En mijn tas was een frisse neus aan het halen op het dak van de bus. Wederom stond de muziek vrijwel de hele reis (à 16 uur) aan op aan aardig hard volume. Hoe vreemd het ook klinkt, maar iedereen lijkt het de normaalste zaak van de wereld te vinden dat er `s nachts muziek gedraaid wordt. Niemand lijkt er last van te hebben. Wederom was ik blij met de oordoppen die ik bij me had. Om 23.00 kregen we een klapband…. Gelukkig heeft een passerende bus ons een band gegeven. Het heeft wel voor 45 minuten vertraging gezorgd. Ik heb die nacht weinig tot niets geslapen.

Rond 9 uur (zaterdag 1 november) was ik in Kathmandu. Gelukkig lag mijn tas nog op het dak (“pfiew”). Snel een taxi gepakt en naar mijn hotel. Mijn kamer was nog niet klaar. Ik moest wachten tot 12.00. Dat maakte niet veel uit, want ik had honger aangezien ik nog niet echt ontbeten had. Ik had alleen koekjes, 1 banaan en een pakje sap gehad. Een ontbijt ging er dan ook wel in.
Rond 12 uur ben ik terug gegaan naar mijn hotel. Ik had een kamer met een tweepersoonsbed!! Wat een luxe was dat! Ik heb een heerlijk warme douche gehad. Na 10 dagen wassen met 1 emmer warm water, is het echt een genot om onder warm stromend water te staan.
Zaterdag en zondag heb ik fijne dagen gehad. Ik heb twee nederlanders ontmoet en daar veel tijd mee doorgebracht! Veel gelachen samen.
Ook heb ik samen met Ajay en Suman gezeten om mijn planning voor de komende 3 weken te maken. De planning ziet er als volgt uit:

De planning ziet er nu als volgt uit:

3-11 t/m 9-11 Day care in Kathmandu (ergens aan de rand van de stad). Daar is een day care voor jonge kinderen maar ook een schooltje. ik weet nog niet wat ik kan doen. het is natuurlijk een relatief korte tijd, maar het lijkt me wel een goede en leuke ervaring.
9-11 terug naar centrum Kathmandu
10-11 & 11-11: raften in de omgeving van Kathmandu, kamperen ter overnachting
11&12-11 Kathmandu
13-11 vertrek vanuit Kathmandu naar Pokhara (busrit ongeveer 6 uur, goede toeristische bus :) )
14-11 t/m 18-11 trekking Poon Hill in omgeving Pokhara (met gids) hoogte 3200 m :) het is een tocht voor beginners en is dus goed te doen.
18-11 t/m 24-11 Pokhara, daar kan ik verschillende dingen doen, misschien dat ik nog een dag naar een yoga centrum ga. maar dat weet ik nog niet.
24-11 terug naar Kathmandu
25-11 aankomst Paulien en Tessa in Kathmandu !!! :D
Vanaf dan hebben we een gezamenlijke vakantie van 2.5 week waarvan de planning ook al vast ligt.

  • 25 November 2014 - 12:47

    Gemma Goertz:

    Hi Charlotte, wat een belevenissen, ik heb zojuist al je verslagen gelezen, je adres gekregen via je vader. Ik geniet mee van jouw avonturen en belevenissen en realiseer me dan ook weer hoe belangrijk het is om bij jezelf te blijven. Mindfullnes zal je daar zeker bij helpen evenals yoga, goed voor lichaam en geest. Wat een prachtige en unieke kans om deze reis te maken, respect. Liefs, Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 5259

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 20 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: